Une terrifiante menace émerge — une gigantesque masse d’Infestation est prête à assimilr tout ce qui se trouve sur son chemin.
Le Golem J-3 est arrivé et les Tenno vont avoir besoin de toutes les ressources à leur disposition pour battre cette menace massive pour le Système Solaire. Heureusement, cette Mise à Jour inclut tout ce dont les Tenno auront besoin pour garder cette Infestation à distance, ce qui inclut une mise à jour majeure pour l’Interface Utilisateur Archwing, les missions et les mécaniques! Étendez votre Arsenal avec les nouvelles armes et customisations et utilisez la Warframe Atlas afin de percer les défenses ennemies.
Voici un court aperçu de ce à quoi vous attendre. Regardez plus bas pour plus d’infos sur notre dernière Mise à Jour.
Titan de pierre, seigneur des élémentaux de terre. Les pouvoirs d’Atlas incluent:
Pouvoir n°1 – Éboulement: Frappez vos ennemis avec des coups de poing explosifs, réutilisez ce pouvoir pour un combo dévastateur.
Pouvoir N°2 – Tectonique: Invoquez un mur de pierres, activez ce pouvoir de nouveau afin d’envoyer les pierres vers vos ennemis.
Pouvoir N°3 – Pétrification: Fossilisez vos ennemis avec le regard d’Atlas.
Pouvoir N°4 – Tremblements: Invoquez deux élémentaux de pierre qui se joindront au combat.
Nouvelle Quête: Le Précepte Jordas
Ordis est déterminé à aider un camardes Céphalon submergé par l’Infestation, mais est-ce qu’un Céphalon touché par l’infestation peut être sauvé?
Extention Archwing
• Défense Mobile Archwing: Sécurisez des satellites qui se sont écrasés contre des vagues d’ennemis afin de sécuriser des informations vitales.
• Défense Archwing: Défendez deux objectifs alors que les ennemis attaquent de toute part au coeur d’un vaisseau Corpus endommagé.
• Les Missions Archwing ont été ajustées aux noeuds planétaires afin de mieux correspondre au niveua et à la difficulté de chaque Planète.
•La Défense Mobile Archwing a été ajoutée aux noeuds planétaires suivants:
– Grineer sur Terre, Erpo
– Corpus sur Mars, Syrtis
• Les Missions d’Interception Archwing ont subi une légère modification, rapprochant les points ensemble et ajoutant des débris autour desquels combattre.
• Les ennemis vont maintenant être marqués comme des cibles dans l’ATH, et les cibles hors du champ de vision montreront de quelles direction elles arrivent le long des bords de l’écran.
• Postcombustion: Après un court délai de boost en Archwing, la Postcombustion s’activera, donnant aux joueurs un gain de vitesse significatif.
Nouveau Boss: Golem J-3
Le Golem J-3 a subi une révision majeure depuis sa dernière apparition, et peut être trouvé en complétant le Précepte de Jordas
Nouveaux Ennemis
• Ennemis Corpus Modulaires: Ces ennemis ont un large spectre d’apparences, qui inclut également leurs armes et pouvoirs.Bien que l’aspect des ennemis suivants diffère leur pouvoirs principaux sont les suivants:
• Comba Fog: Brouille les pouvoirs de Perception
• Scrambus Fog: Brouille les pouvoirs de Perception
• Comba Nul: Brouille les pouvoirs de Renforcement et d’Affaiblissement
• Scrambus Nul: Brouille les pouvoirs Brouille les pouvoirs de Renforcement et d’Affaiblissement
• Comba Sap: Brouille les pouvoirs faisant des Dommages
• Scrambus Sap: Brouille les pouvoirs faisant des Dommages
• Comba Slo: Brouille les pouvoirs de Déplacement
• Comba Scrambus: Brouille les pouvoirs de Déplacement
• Porteur Mutaliste Électrique: Transporte des Rampants Électriques
• Porteur Mutaliste Toxique: Transporte des Rampants Toxiques
• Mutaliste d’Attaque: Tire des Spores infestées
Nouvelles Armes
• Tekko: Ces poings de fer qui déchirent l’ennemi à chaque coup porté sont l’arme de prédilection d’Atlas.
• Convectrix: Lorsque les lasers jumelés convergent sur une cible, un circuit est créé, faisant frire le sujet.
• Sonicor: Faites exploser les cibles avec une vague massive d’énergie sonique. Les premiers résultats sont rapportés comme : ‘très satisfaisants’.
• Phaedra: Détruisez les ennemis dans l’espace avec Phaedra, la grande soeur de Soma.
• Kaszas: Devenez un ange de la mort avec cette faux pour Archwing.
Nouvelles Customisations
• Syandana Igaro: Cette Syandana ressemblant à des ailes évoque la beauté et l’agilité des Moineaux-Papillons de Cérès.
• Robe Opulas: Portée en tant que preuve de privilège et de prospérité par l’élite des Corpus, cette robe devient un trophée pour les Tennos qui les combattent.
• Segment de Module d’Atterissage: Permet la construction de Vaisseaux et des Recharges pour les Communications des Renforts Aériens.
• Les Joueurs peuvent maintenant customiser leur Vaisseau et les Renforts Aériens dans le Menu des Options sous Équipement — Vaisseau.
– Les Joueurs devront d’abord fabriquer le Segment de Module d’Atterissage dans leur Fonderie, afin de leur permettre de fabriquer le Vaisseau et les Communication pour les Renforts Aériens.
• Mantis: Dispose du Renfort Aérien: Restauration De Santé D’équipe
• Liset: Dispose du Renfort Aérien: Cipher
• Aspect Bajada Mante: Un aspect unique pour le vaisseau d’atterrissage Mante
• Aspect Gloam Mante: Un aspect unique pour le vaisseau d’atterrissage Mante
• Aspect Oscuro Mante: Un aspect unique pour le vaisseau d’atterrissage Mante
• Aspect Valykr Gersemi: Avant Alad V, avant les expérimentations, il y avait Valkyr Gersemi.
• Nouvelles émotes syndicales
• Il est maintenant possible de basculer l’émote de Méditation.
Les corrections et suite en anglais
General Customizations
Gersemi Valkyr Skin: Before Alad V, before the experiments, there was Gersemi Valkyr. This unique Skin will only be available for 14 days.
Igaro Syandana: This wing-like syandana invokes the beauty and agility of the Ceresean Butterfly Sparrow.
Opulas Robe: An opulent display of privilege for the Corpus elite becomes a trophy for the Tenno who fight them.
New Syndicate Handshake emotes.
Players can now toggle the Meditate Emote.
New Arcane Foundry Button
A new button for Arcanes has been added to the Foundry, next to the Components button. This menu will allow players to sort through their installed and uninstalled Arcanes in a much more organized fashion.
Spoiler
Arcane Distiller cost reduced to 50,000 standing.
Installing and distilling Arcanes is now done instantaneously.
Conclave Changes and Fixes
Trinity, Nova, Loki and Banshee can now be used in Conclave.
New Map: Corpus Core added to Annihilation and Team Annihilation game modes.
New Mods available for purchase from Teshin:
Searing Leap – At Max Energy, +20% to Bullet Jump and +60 Fire Damage
Rime Vault – At Max Energy, +20% to Bullet Jump and +60 Freeze Damage
Voltaic Lance – At Max Energy, +20% to Bullet Jump and +70 Electrical Damage
Venomous Rise – At Max Energy, +20% to Bullet Jump and +10 Poison Damage
Alert system that applies Affectors to a random game mode for a limited time. Possible Affectors can be:
High Noon – Increased Secondary Weapon Damage
Intensify – Increased Ability Damage
Martial Law – Increased Melee Damage
Energy Flux – Increased Energy Gain and Pickup
Overpowered – All of the Above
The Obex, Dual Ether Daggers, Vaykor Hek and Ankyros series can now be used in Conclave.
All Dual Wield melee weapons are now available in Conclave.
All Machete melee weapons are now available in Conclave.
There are now two daily challenges per game mode and progress can be made simultaneously.
Kill Streaks have been reduced to 3/6/9/12.
Players on kill streaks are now announced in Killfeed.
Reduced the experience gained from Cephalon Capture from 5k to 2k.
Reduced the damage of the Furax weapon series in PvP.
Reduced the damage of the Ninkondi in PvP.
Reduced the damage of all staff weapons in PvP.
Reduced the melee slam radius of Heat Sword, Dual Heat Swords and Dex Dakra in pvp
Reduced the damage of the Braton series in PvP.
All weapons now have individual ammo pools.
Kulstar damage increased in PvP.
Penta series damage increased in PvP.
Angstrum damage increased in PvP.
Reduced the distance of Bullet Jump in PvP.
Reduced the damage of Bullet Jump Launch in PvP.
Energy Gain rate has been reduced in PvP.
Melee Auto Target angle reduced in PvP.
Channeling Energy cost reduced from 10 to 5 in PvP.
Increased the damage mitigation of dodge in PvP.
Shield regeneration delay increased in PvP.
Reduced the radius of channeled explosions from Glaive projectiles in PvP.
Damage reduced on Oberon’s Smite projectiles in PvP.
In team game modes, Warframe and weapon energy colours are now team based.
Energy pickups reduced in Corpus Gas CTC map.
Nyx will now drop the Cephalon when using Absorb.
Warframe Changes
Toggled Abilities and Energy Drain: The following adjustments have been made to Abilities that can toggle on or off with the intention of making each Ability more rewarding to use in a wider range of scenarios. We will continue to monitor the balance of all Toggled Abilities after launch.
Duration Mods now have an effect on toggled Abilities.
For example: Mods that added 100% duration will make a 10 Energy drain become a 5 Energy drain.
Drain-Per-Second and other adjustments has been made on the following Toggled Abilities:
Chroma’s Spectral Scream now drains 3 Energy.
Chroma’s Elemental Ward’s Electric elemental discharge effect is now affected by range Mods instead of strength Mods.
Chroma’s Elemental Ward Poison holster and reload speed are now affected by duration Mods instead of strength Mods.
Ember’s World on Fire now drains 3 Energy and has had its maximum duration removed.
Equinox’s Rest & Rage has had its base range doubled.
Hydroid can now recast Tempest Barrage and Tentacle Swarm with no cooldown.
Nyx’s Chaos no longer has a cooldown, and enemies affected by Chaos cannot be stunned by additional casts.
The minimum energy cost of an Ability cannot go below 25% of the base cost.
General Warframe Changes:
Mesa’s Peacemaker now roots Mesa in place while creating a focus ring on the HUD.
Pressing Fire will have Mesa automatically attack all enemies inside the ring, and each enemy slain will decrease the radius of the ring while increasing Mesa’s damage dealt.
While in Peacemaker players can look in any direction.
Range Mods will affect the size of Peacemaker’s ring.
Valkyr has received the following changes to her Ability powers:
Ripline now has increased animation speed and vertical boost.
Ripline now has reduced energy cost and increased damage for each time cast.
Ripline will now soft-lock onto enemies.
Valkyr’s HUD will now display the window of opportunity to recast Ripline at lower cost .
Hysteria can now be quickly toggled on/off.
Hysteria now receives buffs from the player’s melee weapon Mods.
Valkyr now passively has 50% knockdown recovery speed and no heavy landing.
Overhealing from Equinox’s Mend will now restore shields.
Switching between forms with Equinox has been reduced to a 1 second delay.
Only two clones from Mirage’s Hall of mirrors now fire projectiles. This change has been made in order to help improve performance issues. Damage has been increased on the remaining clones to compensate.
Mag’s Pull now requires an open path to affect targets — resources and enemies can no longer be pulled through walls or closed doors, but enemies can still be pulled out of cover and behind obstacles.
Zephyr’s Tailwind will no longer have a ‘power in use’ error between casts.
Nyx’s Psychic Bolts now have a chance to Radiation Proc enemies.
Mission Changes and Additions
The Uranus Underwater Lab tileset has been expanded:
Spy Missions have been added to Umbriel and Rosalind, complete with its own unique tileset and Spy Vaults.
Additional tiles have been added to further expand Underwater Sealab tileset.
Mobile Defense Missions have been added to the following planetary nodes:
Grineer Forest on Earth, Eurasia
Corpus Ship on Venus, Aphrodite
A new Orokin Derelict Mobile Defense Key is available in the Market.
Caches and a new reward table have been added to Hive Missions.
The HUD has been updated to show more objective information in addition to caches.
Tumor nodes will now display on your minimap with the Enemy Radar Mod equipped.
Infested Lasers, Magnetic Clouds and Spore Clouds now ignore Kubrows and Sentinels.
Hive Missions have received the following updates:
The Infested Juggernaut will now spawn more frequently on Eris Survival Missions.
Changes
The following improvements have been made to player-created Waypoints:
Player-created waypoints will now disappear for each squad member individually once the marked objective has been retrieved.
Waypoints will now display the name of a Mod when placed on a Mod.
Waypoints will now display the name of a resource when placed on a resource.
Waypoints have been given a unique symbol for Syndicate Emblems and Kuria.
Players can now view their Abilities when affected by Mods by using the ‘View Stats With Mods’ button in the Arsenal, under Abilities
A new ‘Show Health Over Enemies’ option has been added to the Options Menu, under HUD.
Reduced the Simulor’s screen shake effect.
Many Corpus environments, objects and materials have been given the PBR treatment!
Many Orokin environments, objects and materials have been given the PBR treatment!
The Angstrum has received the PBR treatment!
Slightly increased the ambient audio FX on Earth’s forest tileset.
Frozen enemies will now shatter instantly after they die.
Decreased the audio of weapon fire as fire-rate increases.
Added additional alarm consoles to Rescue Missions on Europa.
Players can now skip the crafting stages of the Hidden Messages Quest if they already have built a Mirage.
The Kubrow incubator will now display gender and breed type on hatching.
Clan Tiers can now be seen by Alliances on the Alliance Management screen.
Made various audio improvements to projectile impact killing blows.
Noru Prime Syandana has been given the PBR treatment and has more customizability.
Sound Obstruction Occlusion: Improvements have been made to make audibly tracking enemies behind environmental objects or walls much easier.
Fixes
Fixed all players in a Void Defense Missions failing immediately when the keyholder or Host extracts after 5 waves.
Fixed general issues on Zipline parkour movement.
Fixed an incorrect texture on a grate in the Grineer Underwater Sealab tileset.
Fixed a visible hole in the wall of the Sabotage Pump Room of the Grineer Underwater Sealab tileset.
Fixed unranked weapons showing a full exp bar in Missions.
Fixed a camera not adjusting properly when players move between their Warframe and Archwing mode mid-Mission.
Fixed sessions hosted by pending friends (not accepted to list) showing up in your available sessions panel.
Fixed a portion of the minimap that would disappear on the Grineer Galleon tileset.
Fixed some NPC behavioural issues that caused Drone enemies to become stuck.
Fixed the bloom FX on Spira / Kunai weapons making it too difficult to aim through the glare.
Fixed melee attack speed Mods affecting other unrelated animations.
Fixed a duplicate entry for the Lanx in the Codex.
Fixed players being unable to properly scan Common and Uncommon Corpus storage containers.
Fixed Excalibur and Valkyr not receiving credit for kills from Exalted Blade and Hysteria respectively.
Fixed players experiencing a loss of functionality after trying to equip Emotes in the Arsenal.
Fixed Toxin Injectors in Grineer Sabotage Missions displaying flickering lights for Clients.
Fixed launcher-style weapons being able to equip the Rifle Ammo Mutation Mod instead of the Sniper Ammo Mutation mod.
Fixed Nullifier bubbles not properly stopping Nova’s Molecular Prime, Rhino’s Stomp or Frost’s Abilities.
Fixed an issue preventing Arcanes from activating during Archwing Missions.
Fixed muzzle flash on the Akbolto using the wrong energy color.
Fixed Sentinels appearing to be the wrong rank in end-mission stats if it is dead at the end of a Mission.
Fixed the radial blast from ground attacks displaying at an incorrect angle.
Fixed Equinox’s Maim doing damage to the player when deactivated on a Rampart.
Fixed a visible hole in the near waterfalls on the Earth Forest tileset.
Fixed some performance issues in Hive Missions due to higher-than-normal enemy spawning.
Fixed the player’s body disappearing when switching between Archwings in the Arsenal.
Fixed running animations moving too quickly when moving on a zipline.
Fixed various localization issues.
Please let us know if any fixes or changes appear to be missing from these notes, as monitoring the quality of such a large Update can lead to the occasional missing fix notification. We’ll verify these claims to determine if it was something we missed, and will update this list accordingly!
Thank you all for your patience and support! We hope you enjoy Warframe: The Jordas Precept!
Hotfix 17.5.1
Fixes
Fixed unreleased Prime items replacing drops in the Void and Derelicts.
Hotfix 17.5.2
Fixes
Fixed the J3-Golem boss node not being replayable upon completion of quest.
Fixed unreleased Mods appearing in the Codex.
Fixed Earth’s atmosphere being abnormally bright in the star chart.
Fixed various crashes.
Hotfix 17.5.3
Changes:
Atlas has had his Armor stat increased to 450.
Equinox’s 4th Ability has had its energy drain-per-second changed from 5 to 3.5
Ramparts now only spawn in missions with level 15 enemies or higher.
Archwing Afterburner speed increased by 2x (default Spacebar to activate).
Fixes
Fixed Nyx’s Chaos Sphere augment not working at all.
Fixed Asteroid Mobile Defense missions not being completable.
Fixed Infested Rescue missions not being completable.
Fixed Mesa’s Peacemaker now showing correct aiming UI for Clients.
Fixed Excavation missions not spawning enough power cell carriers.
Fixed the Arcane UI incorrectly showing 2 Arcanes in your inventory after Distilling an Arcane.
Fixed unreleased Mods appearing in the Codex.
Fixed some Infested getting stuck on areas in the Infested Reactor room.
Fixed the Supra being unable to use the Rifle Ammo Mutation Mod.
Fixed Valkyr’s Prolonged Paralysis pulling enemies significantly farther than intended.
Fixed Clients not seeing enemy levels.
Fixed various crashes.
Hotfix 17.5.4
Changes:
Reduced the scale of the Juggernaut so he can squeeze through tight spaces a little easier!
Removed ‘the floppy bacon’ behaviour of the Prime Pyra Syandana and improved physics on the Yamako Prime Scarf to be more ‘metal’ than ‘cloth’.
Renamed Secondary Weapon Conclave Mod from HIGH NOON to SHOWDOWN so it doesn’t conflict with the Redeemer Stance.
Various sound tweaks and fixes for Corpus Modular enemies.
Difficulty tweaks to Archwing Interception: Reduced overall enemy count, tweaked enemy spec to cap max simultaneous count and spawn chance of various units.
Various lighting tweaks and polish passes on PBR Void.
Removed Juggernaut spawns from Jordas Golem bossfight.
Fixes
Fixed enemies not doing anything in Defense missions.
Fixed Spawning issues in Exterminate missions.
Fixed Chroma and Equinox’s Energy colour not properly affecting states in PvP matches.
Fixed Sonicor projectiles detonating from inside the wall of a Snowglobe.
Fixed the healthbars over enemies setting not saving your preference between logins.
Fixed the Stug primary fire shooting continuously and not using ammo.
Fixed uncharged Stug shots doing the same damage as fully charged when upgraded with multishot mods.
Fixed a progression stopper that could occur in Corpus Outpost Mobile Defense alert missions due to wrong level being used.
Fixed the Ack & Brunt slide attack not scaling the model while equipped.
Fixed the wrong quest diorama appearing upon completion of the Jordas Precept.
Fixed further issues with people unable to access the Jordas Precept quest.
Fixed various localization issues.
Hotfix 17.5.5
Conclave Changes:
Increased the Vaykor Hek’s ammo pool in PvP.
Reduced the damage of the Mk-1 Paris’ quick shot in PvP.
Changes:
Reduced enemy level scaling in Archwing Defense Missions.
Fixes
Fixed an error preventing players from claiming pending Arcanes in their Foundry. This fix works by reimbursing any pending recipes. You’ll need to start the Arcane craft again after this hotfix.
Fixed the Virulent Scourge Mod dropping fully-ranked and in packs of 10 from Project Undermine Missions.
4 thoughts on “17.5 + hotfix 17.5.1+ 17.5.2+17.5.3+17.5.4+17.5.5”
guide rapide jordas (pour avoir atlas):
jordas
étape 1 unlock éris
étape 2 lire le courrier, aller dans le codex lancer la quête
étape 3 farm de juggernaut(mastodonte), saxis ou histo grouper les infestés attendre le cri et tous les tuer
faut farm le schéma, tentacule, bile, tubercule et squasme
étape 4 craft le cocon
étape 5 équiper le cocon et aller sur Acanth
étape 6 craft le super cocon « potent phériac pod » (si besoin farm jugg et argon)
étape 7 équip potent pod et go sur Naeglar fight golem
où trouver tout ces nouveaux trucs ajouté avec cette maj ?
Warframe:
Atlas > quête precepte Jordas
skin valkyr gersemi > marché 150platines dispo 14j
Jordas syandana pack > marché 150platines
Toutes les capes sont au marché de toute façon ^^
Liset:
landing craft foundry segment > labo tenno
mantis > schéma marché, parties à trouvé dans les containers rares
mantis skin x3 > marché 50platines chacun
Armes:
Tekko > marché (nécessite un ankyrios)
Kaszas > marché pour le schéma, lame: neptune , poignée: mars terre
Phaedra > marché pour le schéma, canon: mars terre, culasse: vénus, stock: neptune
sonicor: marché secondaire
convectrix > labo corpus
À ceux qui pensaient que l’archwing gagnerait en intérêt, et bien, en fait, non.
La nouvelle défense archwing demande de défendre deux navettes bien séparées, ayant 500 boucliers et 2000 pv chacune, contre plusieurs drones et vaisseaux, depuis plusieurs points d’accès, sur toutes les directions. « Comme en interception ? », non car les navettes se prennent des dégâts par des choses qu’on ne peut pas forcément gérer à 360° sphérique x/y/z des *deux* navettes séparées.
Si les navettes avaient davantage de boucliers et pv, ça serait déjà mieux, mais là, c’est juste pénible.
—
Edit Pre-Hotfix 17.5.5. Juste pour rigoler un peu :
– vague 10, ennemis de niveaux genre 75
– vague 15, ennemis de niveaux genre 95, la navette B explose
– vague 16, on a de l’espoir quand même pour la vague 20 car on a géré les 14 premières vagues, mais ennemis niveaux 120, deux archwings meurent dans les trois premières secondes, et la navette A, full 500+2000, explose dans la foulée, échec de mission…
Edit Hotfix 17.5.5. Le niveau des ennemis a été ramené à une progression normale pour une défense. Ça reste donc une défense faisable, mais qui demande quand même une organisation, comme pour l’interception archwing (planètes Neptune et Uranus quand même), car c’est une récompense de rotation AABC par navette, donc même en C, on a deux récompenses si les deux navettes sont encore là.
guide rapide jordas (pour avoir atlas):
jordas
étape 1 unlock éris
étape 2 lire le courrier, aller dans le codex lancer la quête
étape 3 farm de juggernaut(mastodonte), saxis ou histo grouper les infestés attendre le cri et tous les tuer
faut farm le schéma, tentacule, bile, tubercule et squasme
étape 4 craft le cocon
étape 5 équiper le cocon et aller sur Acanth
étape 6 craft le super cocon « potent phériac pod » (si besoin farm jugg et argon)
étape 7 équip potent pod et go sur Naeglar fight golem
Merci pour ce guide!
où trouver tout ces nouveaux trucs ajouté avec cette maj ?
Warframe:
Atlas > quête precepte Jordas
skin valkyr gersemi > marché 150platines dispo 14j
Jordas syandana pack > marché 150platines
Toutes les capes sont au marché de toute façon ^^
Liset:
landing craft foundry segment > labo tenno
mantis > schéma marché, parties à trouvé dans les containers rares
mantis skin x3 > marché 50platines chacun
Armes:
Tekko > marché (nécessite un ankyrios)
Kaszas > marché pour le schéma, lame: neptune , poignée: mars terre
Phaedra > marché pour le schéma, canon: mars terre, culasse: vénus, stock: neptune
sonicor: marché secondaire
convectrix > labo corpus
À ceux qui pensaient que l’archwing gagnerait en intérêt, et bien, en fait, non.
La nouvelle défense archwing demande de défendre deux navettes bien séparées, ayant 500 boucliers et 2000 pv chacune, contre plusieurs drones et vaisseaux, depuis plusieurs points d’accès, sur toutes les directions. « Comme en interception ? », non car les navettes se prennent des dégâts par des choses qu’on ne peut pas forcément gérer à 360° sphérique x/y/z des *deux* navettes séparées.
Si les navettes avaient davantage de boucliers et pv, ça serait déjà mieux, mais là, c’est juste pénible.
—
Edit Pre-Hotfix 17.5.5. Juste pour rigoler un peu :
– vague 10, ennemis de niveaux genre 75
– vague 15, ennemis de niveaux genre 95, la navette B explose
– vague 16, on a de l’espoir quand même pour la vague 20 car on a géré les 14 premières vagues, mais ennemis niveaux 120, deux archwings meurent dans les trois premières secondes, et la navette A, full 500+2000, explose dans la foulée, échec de mission…
Edit Hotfix 17.5.5. Le niveau des ennemis a été ramené à une progression normale pour une défense. Ça reste donc une défense faisable, mais qui demande quand même une organisation, comme pour l’interception archwing (planètes Neptune et Uranus quand même), car c’est une récompense de rotation AABC par navette, donc même en C, on a deux récompenses si les deux navettes sont encore là.